Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

28 August 2011

TV 1 siar aktiviti AMS dan murtad di MALAYSIA


Alhamdulillah... itulah kata-kata yang terkeluar sebaik membaca halaman Pendedahan Ekslusif Siapa Sebenarnya Sitt Al-Wuzara (klik). Degupan jantung tiba-tiba berdetik laju, bangga dan bersemangat dengan tindakan TV 1 memberikan Laporan khas untuk membongkar kegiatan tidak bermoral kumpulan ini.

Sekian lama umat Islam tercabar dengan penghinaan begitu berani yang dikeluarkan Sitt Al-Wuzara. Melalui tindak balas yang diterima, rata-rata mengucapkan syabas kepada TV 1 atas laporan yang bertanggung jawab dan berani ini. Malah di kalangan rakyat juga mahukan agar tindakan yang sama turut dilakukan oleh stesen televisyen lainnya.

Harapan mereka sudah tentu agar kerajaan mengambil tindakan segera setelah begitu banyak aduan yang disampaikan. Malah ada juga segelintir kumpulan yang menyatakan kekaguman di atas tindakan kerajaan Singapura. Aduan yang disampaikan oleh melalui halaman Pendedahan Ekslusif di Facebook kepada Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS) serta kerajaan Singapura mengenai As'Syari, salah seorang rakyat Singapura yang bersekongkol menghina Islam mendapat perhatian segera. Pelik juga dengan tindakan JAKIM serta badan berkuasa lainnya yang seolah-olah tidak tergugat pun dengan pendedahan demi pendedahan oleh umat Islam.

Apakah kerana kepentingan politik maka tiada tindak balas? Apakah mereka lebih sayangkan pegangan politik dari agama ISLAM? Kerajaan seharusnya berterima kasih kepada kumpulan berkenaan yang menjalankan penyiasatan secara sendiri dengan kemudahan yang terbatas namun berjaya membongkar aktiviti kumpulan murtad yang wajar ditakrifkan sebagai ancaman kepada negara.

Ayuh... buktikan kepada Rakyat Malaysia tanggung jawab kalian untuk membanteras kumpulan murtad ini ke akar umbinya dan jangan biar Islam dipersendakan lagi. Sesungguhnya inilah peluang kalian untuk berjihad mempertahankan kesucian Islam... 

* video tidak dapat disiarkan disebabkan masalah teknikal. Untuk mengikuti siaran berkenaan sila KLIK SINI

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...