Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

Loading...

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

05 August 2011

KENALI wajah Hidayah Shahril... Safee Sali akui KECEWA



Al-kisahnya ramai di kalangan teman-teman tertanya-tanya bagaimanakah rupa paras orangnya yang menggelarkan Safee Sali dan Amirul Hadi sebagai monyet. Banyak respon yang diterima semenjak cerita mengenai ini disebarkan baru-baru ini. (KLIK)

Khabarnya Safee Sali juga amat kecewa dan dengan tindakan Hidayah ini. 


“Saya cukup tersinggung dengan kata-kata isteri Shahril, apa lagi suaminya adalah antara sahabat saya yang turut beraksi di liga Indonesia. Malah Shahril juga meminta jersi saya selepas perlawanan tempoh hari sebagai tanda persahabatan kami, tetapi kenyataan isterinya amat menyinggung perasaan saya.” - Safee Sali

“Buat masa sekarang, kami belum memikirkan untuk sebarang tindakan undang-undang, tetapi cukup sekadar dia memohon maaf dan menyatakan kekesalannya kerana mengeluarkan kenyataan sedemikian serta berjanji untuk tidak mengulanginya pada masa depan" Safee Sali

Begitupun Amirul Hadi pula menyatakan :

“Saya malas nak ambil peduli perkara-perkara remeh begini,” kata Amirulhadi yang ditemui di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) di Kelana Jaya, semalam.
“Ia langsung tidak mendatangkan faedah, baik kepada saya atau sesiapa saja. Terpulang kepada mereka untuk mengatakan apa saja, bagi saya tumpuan utama ialah bermain bola sepak.
“Kalau dilayan benda-benda remeh begini, ia hanya akan membazirkan masa saja,” katanya merujuk laporan akhbar ini semalam bahawa penyerang kebangsaan Safee Sali menuntut Hidayah membuat permohonan maaf secara terbuka di akhbar atau laman web sosial atas kenyataannya memanggil Safee dan Amirulhadi sebagai monyet.

Elok lah perkara sebegini tak perlu kita perbesarkan. Biarlah dia nak kata apa pun... bukannya kedua-dua penyerang Harimau Malaya tu jadi monyet pun. Nanti dia dah penat berkata-kata maka diam juga akhirnya nanti.

Namun bagi tidak mengecewakan teman-teman dipaparkan juga wajah Hidayah Shahril, isteri ketua pasukan bolasepak Singapura... semoga beliau akan mendapat HIDAYAH NYA kelak.

Tak pasti apa tujuan mereka ingin mengenalinya, mungkin hendak mendapatkan tanda tangan kalau-kalau terserempak ketika pasangan ini berkunjung ke Malaysia nanti...?
Ada juga rakan-rakan yang mahu menghalang pasangan ini dari berkunjung namun tidak perlu untuk kita gunakan tindakan sebegini, ingatlah kemampuan kita. Kita sememangnya sering tewas dalam perang psikologi dengan Singapura, so tak perlu lah kita teruskan peperangan ini lagi k. Begitu jua dengan wujudnya beberapa kumpulan di Facebook yang mendesak beliau memohon maaf secara terbuka. Untuk apa semua ini? Bagaimana kalau beliau enggan memohon maaf? Apa tindakan dan tekanan yang boleh kita gunakan? Hampir tiada...


Lagipun skuad Singapura juga akan bertarung kembali dalam liga Malaysia... erm, entahlah sekejap boleh, sekejap tak boleh. Dah bagus liga kita tanpa Singapura tiba-tiba je panggil balik mereka tanpa RESTU rakyat Malaysia. Bagus sangat ke permainan mereka untuk meningkatkan tahap dan mutu permainan kita?    

Kalau JIRAN yang baik sememangnya perlulah kita beri layanan yang baik namun kalau mereka KURANG AJAR dan BESAR KEPALA, wajarkah kita menghormati mereka? 


11 comments:

  1. MUKA DIA MACAM MONYET JE...

    ReplyDelete
  2. DAP dan PAP akan bergabung kalau Singapura main kat liga Malaysia,,

    ReplyDelete
  3. inilah bukti melayu yang masih tidak sedar hala tuju, bukti segolongan melayu yang kononnya berpuas hati dengan hidupnya dan mula merendahkan melayu yang lainnya... sedarlah, kamu adalah sehina-hina melayu

    ReplyDelete
  4. hahaha... melayu singapura memang kurang ajar dan bangang!

    ReplyDelete
  5. kt singapore da xwujud melayu..sume topeng je..bt maksiat pn bleh atas tangga...xde yg halang..

    ReplyDelete
  6. hidayahsyahril..emm saya hidayah syafiq.. he he

    ReplyDelete
  7. negara kecik..hantar c4 dh..lenyap di peta

    ReplyDelete
  8. bukan BELIAU tpi DIA...

    ReplyDelete
  9. haha mcm lh lawa sgt....cermin diri sndiri dlu ...

    ReplyDelete
  10. bajet hot plak pompuan ni!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...