Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

13 August 2011

Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara 'sound' PEKIDA



Agak menghairankan melihat isu murtad serta penghinaan terhadap agama Islam terus dipandang sepi di Malaysia yang kononnya diiktiraf sebagai model negara Islam yang berjaya. Seringkali isu sensitif ini diselindungkan dari pengetahuan masyarakat kononnya bagi memelihara sensitiviti masyarakat berbilang kaum. Penghinaan terhadap Islam oleh Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara langsung tidak mendapat liputan di dalam media. Kalau ada pun pihak yang cuba menjadi jaguh ia hanyalah sekadar meraih publisiti demi kepentingan politik masing-masing.

Inilah senario yang berlaku menyebabkan fenomena murtad berkembang subur di kalangan masyarakat. Anda berani menentangnya secara terbuka? Awas, anda mungkin didakwa cuba menghasut atau cuba mengapi-apikan isu perkauman. ISA mungkin menanti anda kerana cuba menimbulkan keresahan dan menganggu keamanan di kalangan masyarakat.

Kita sememangnya cintakan keamanan namun kita juga tidak mahu keamanan yang dinikmati dirosakkan dengan gejala murtad yang boleh menjadi barah di dalam masyarakat kita. 

Apa yang berlaku sekarang melihatkan agak sukar untuk pihak berkuasa mengekang dan menghentikan aktiviti penghinaan berterusan yang dilakukan oleh Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara. Perempuan murahan ini begitu bebas dan lantang berbicara mengecam dan menghina umat Islam.

Kali ini beliau mengecam Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (PEKIDA) mungkin disebabkan tindak balas agresif ahli-ahli PEKIDA yang cintakan Islam. Apa tindakan kita seterusnya? Harapan demi harapan disandarkan kepada kerajaan namun harapan hanya tinggal harapan...     

Maklumat mengenai PEKIDA (klik SINI)

4 comments:

  1. Makcik ni memang perempuan paling celaka di malaysia! memang anak haram. memang sah dia x jumpa sinar untuk bertaubat... ada satu jalan lain lagi selain taubat, nanti aku tunjukkan jalan tu

    ReplyDelete
  2. itulah masalah kalau mubaiah yang dilaksananakan dalam pekida adalah bidaah dholalah.Bicara tentang bid'ah , pasti tidak bisa terlepas dari hadits " Kullu bid'atin 'atin dholalatun wakullu dholalatin finnar ", setiap bid'ah adalah sesat dan setiap kesesatan tempatnya di neraka. Menjelaskan maksud dari hadits di atas, Imam Ibnu Hajar Al Asqolany, dalam kitabnya Fathul Bari syarah Shohih Bukhori pada bab Kitabul I'tishom Bilkitabi Was Sunnah, kebetulan yang ana punya Cetakan Dar Alma'rifah juz 13 hal 254 baris ke 10, mengatakan : " Wal Murod biqoulihi 'Kullu bid'atin dholalah " Ma Uhditsa wa laa dalila lahu min assyar'ie bi thoriqin khosshin wala 'ammin ", Yang dikehendaki dengan perkataan Nabi S.A.W 'kullu bid'ah dholalah/ atau stiap bid'ah sesat' adalah PERKARA YANG DIBUAT- BUAT YANG TIDAK ADA DALIL SAMA SEKALI DARI SYARA' BAIK DENGAN JALAN DALIL YANG KHUSUS ATAUPUN YANG UMUM", walhashil, setiap perkara yang baru dan di buat-buat, harus di nilai dulu, apakah hal itu mempunyai keumuman atau kekhususan dalil dari Alqur'an hadits atau tidak?

    ReplyDelete
  3. inilah dikatakan melayu memurtadkan mlayu,perbuatan menjunjung quran dengan pedang dengan bersumpah buat yang baik tinggai segala yang haram tidak ada dalam Islam perkara seumpama itu,jadi kembalilah mengucapkan 2 kalimah syadah uNtuk mengelakkan diri dari terkeluar dari Islam dalam tidak sedar,TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA,ISLAM ADALAH MELAYU DAN MELAYU ITU ADALAH ISLAM

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...