Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

23 December 2011

Adam Adli VS Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara


Tersenyum payau apabila kita melihat senario pelik yang berlaku di Malaysia. Dalam kita meniti sisa-sisa 2011 yang penuh dengan dugaan dan pancarobanya, kita dikejutkan dengan satu isu kecil yang sengaja diperbesarkan. Kemunculan beberapa nama dari golongan mahasiswa yang tidak berpuas hati dengan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) sehingga memaksa mereka menurunkan bendera Perdana Menteri Malaysia benar-benar menyentuh hati ini untuk kembali bersuara.

Bagaimana insiden ini terjadi? Difahamkan sekumpulan mahasiswa UPSI cuba menyerahkan memorandum kepada YAB Perdana Menteri namun gagal. Mereka kemudiannya menzahirkan kemarahan dengan menurunkan bendera dengan wajah YAB PM sehingga akhirnya insiden ini mencetuskan kemarahan kerana dianggap kurang ajar dan biadap!

Panglima tidak peduli siapa itu Adam Adli yang dikatakan bertindak biadap menyalahi tatasusila seorang mahasiswa Melayu. Tindakan beberapa pihak yang marah dan mencabar Adam Adli juga adalah amat dipuji kerana sanggup mempertahankan YAB Perdana Menteri yang dikasihi. 

Cuba kita imbas kembali senario yang berlaku ketika Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara, seorang Melayu yang secara terangan menghina Islam malah mencaci dan mengeji Allah serta nabi Muhammad SAW melalui halaman twitter dan FB tidak lama dulu. Beberapa pendedahan berani yang didedahkan oleh sekumpulan anak muda Islam seperti Gaysec, KID-CSI Team, Group FB Pendedahan Ekslusif Siapa Sebenarnya Makcik Hajjah Sitt serta beberapa kumpulan lainnya sehingga mendedahkan beserta bukti jelas siapakah individu berkenaan. Apakah kesudahannya...? Banyak laporan Polis yang dibuat namun adakah siasatan ataupun tangkapan telah dilakukan? Perkhabaran terbaru yang diterima memaklumkan bahawa pihak berkuasa sedang menunggu kepulangan Sitt ke Malaysia kerana dikhabarkan passport antarabangsanya telah pun tamat.

Namun ingatkah anda respon rakyat Malaysia ketika isu penghinaan ini didedahkan tempohari? Alangkah bagusnya jika kita bersatu mempertahankan Islam tempohari sepertimana kita bersatu mempertahankan Perdana Menteri sekarang... 

oh Malaysia ku...! sayu, pilu, sebak dan kesal...   


KENALI Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara yang MENGHINA Islam
Sitt Al-Wuzara DIKENAL PASTI....?
Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara mula CEMAS...?
SITT AL_WUZARA tersenyum simpul... KETAWA BESAR lihat kelemahan kita!
JAKIM enggan bertindak, tolak memorandum mengenai SITT AL-WUZARA
POLIS terima PETUNJUK mengenai Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara
GaySec mohon MAAF kepada Arlene Tan, Makcik Hajjah Sitt A-Wuzara TERSENYUM RIANG
Isu MURTAD yang semakin KRITIKAL di Malaysia
PETUNJUK terbaru mengenai Sitt Al-Wuzara

2 comments:

  1. setuju dengan kenyataan panglima. Pemimpin sanggup dipertahankan tetapi penghinaan terhadap Islam dipandang sepi. BAHALUL

    ReplyDelete
  2. BUDAK "MAHASISWA" TU BIKIN PANAS AJALAH...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...