Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

26 April 2011

(18sx) Melancong Sambil Berbogel

1. World Naked Bike Ride
Festival berbasikal telanjang ini merupakan acara tahunan yang yang dianjurkan setiap tahun di berbagai negara. Mereka yang mengikuti festival ini perlu berbasikal di dalam keadaan bogel. .

2. Mandi musim panas, Ooedo-Onsen-Monogatari, Tokyo, Jepun
Pemandian musim panas di Ooedo-Onsen-Monogatari, Tokyo, Jepun, pelancong dari berbagai negara berendam bertelanjang bulat di Onsen. Air panas asli, alami kaya mineral, yang merupakan sebahagian dari tradisi Jepun.

3. World Body Painting Festival, Portschach am Worthersee, Austria
Fetival menghias tubuh di Portschach am Worthersee, Austria, dilakukan setiap tahun. World Body Painting Festival adalah festival seni lukis tubuh terbesar yang diselenggarakan dari 27 Jun hingga 3 Julai setiap tahun.

4. Kota telanjang di Perancis
Bandar Cap d'Agde di Perancis juga dikenali sebagai Bandar Telanjang. Di kota ini pengunjung bebas untuk tidak mengenakan sehelai benang pun ketika bersiar-siar. Mengenakan pakaian bersifat opsional atau tidak profesional di kota ini. Kota ini juga dinobatkan sebagai ibukota dunia naturalisme.

5. Taman telanjang di Munich, Jerman
Englischer Garten, di Munich, Jerman merupakan taman di mana pengunjungnya bebas berjemur dalam keadaan bogel. Taman ini merupakan taman kota terbesar di Eropah dengan luas hampir empat kilometer persegi. Berjemur tanpa pakaian diizinkan di taman ini sejak tahun 1960-an.

6. Pantai telanjang
Pantai Haulover merupakan pantai di Miami, Florida, di mana pengunjung bebas berbogel dan bergembira. Pantai ini mendapat kebenaran khas dari kerajaan Amerika Syarikat di mana mengenakan pakaian dinyatakan bersifat opsional.

7. Naked Cruise

Sebuah kapal pelancong di Split, Kroasia, milik perusahaan kapal Waterways menawarkan perjalanan sensasi, iaitu perjalanan lapan hari di kapal pesiar itu. Pelancong boleh berkeliaran sambil telanjang dalam perjalanan ke pantai Dalmatian di Croatia.

* dipetik dari Hotelscombined.com

Beginilah ragam dan tingkahlaku manusia yang mengambil serta menciplak budaya dan cara hidup binatang untuk dijadikan amalan. Majukah sikap dan tindakan mereka ini? Mungkin kerana terlalu taksub dengan kemajuan sehingga menjadikan mereka bangsa yang tidak bertamadun dan memperoleh kehinaan di kalangan mereka... 

6 comments:

  1. berok pun tau malu..

    ReplyDelete
  2. jom kita buat rombongan gi sana..................

    ReplyDelete
  3. kala kat malaysia ada cam ni kan best? kuikui

    ReplyDelete
  4. dah terlampau moden...

    ReplyDelete
  5. terbaeek bro.... buat lagi cerita pasal bogel je!

    ReplyDelete
  6. takde tamadun punya orang.. zaman purba pun orang pakai cawat tutup kemaluan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...