Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

01 February 2012

Teknik pembinaan PIRAMID sekadar pembohongan

Sebenarnya, misteri binaan piramid telahpun terungkai sejak sekian lama. Namun, kerana kita manusia yang tidak mahu percaya, kita masih lagi cuba mencari walhal ia telah dicatitkan dalam sebuah kitab yang menyimpan segala kebenaran. Dan hebatnya piramid, ia antara binaan yang sangat mengangumkan sehingga sekarang (klik).

Akhbar Amerika Times edisi 1 Disember 2006, telah menyiarkan berita saintifik yang mengesahkan bahawa Firaun telah menggunakan tanah liat untuk membina piramid. Menurut kajian tersebut, disebutkan bahawa batu-batu yang digunakan untuk membuat piramid adalah daripada tanah liat yang dipanaskan sehingga membentuk batuan keras yang sukar dibezakan dengan batu asalnya.

Profesor Gilles Hug dan Dr. Michael Barsoum, menegaskan bahawa piramid yang paling besar di Giza, dibuat daripada dua jenis batuan yang terdiri daripada batu semula jadi dan batu-batu yang dibuat secara manual hasil daripada olahan tanah liat.

Baru-baru ini majalah Journal of American Ceramic Society memaparkan artikel kajian mengenai bagaimanakah Firaun membina piramid di Mesir yang mengkagumkan itu sebagai peninggalan sejarah tamadun dunia.

Kajian itu menegaskan, bahawa Firaun menggunakan tanah jenis slurry untuk membina monumen yang tinggi, termasuk piramid. Justeru itu tidak mungkin bagi seseorang untuk mengangkat batu besar dan berat ribuan kilogram. Seterusnya pada dasar piramid, Firaun menggunakan batu semula jadi atau batu alam.

Lumpur tersebut merupakan campuran lumpur kapur yang dipanaskan dengan wap air garam dan akan menghasilkan wap air sehingga terbentuknya campuran tanah liat. Kemudian olahan itu dituangkan ke dalam tempat yang disediakan di dinding piramid. Lumpur yang sudah diadun mengikut saiz yang dikehendaki itu dibakar, lalu diletakkan di tempat yang sudah disediakan di dinding piramid.

Sebelum ini, seorang saintis Belgium, Guy Demortier, telah bertahun-tahun mencari jawapan daripada pembuatan batu besar yang tersergam di puncak-puncak piramid. Beliau berkata;

"Setelah bertahun-tahun melakukan kajian dan penyelidikan, sekarang barulah saya yakin bahawa piramid yang terletak di Mesir diperbuat dengan menggunakan tanah liat."

Begitulah manusia, tak akan puas. Kisah pembinaan piramid sebenarnya bukanlah satu misteri, kerana ia telah diceritakan dalam Al Quran, kitab yang membawa kebenaran ke seluruh alam.

Di dalam Al Quran, Allah s.w.t telah berfirman yang bermaksud: 

Dan berkatalah Firaun: Wahai kaumku, aku tidak mengetahui Tuhan bagimu selain aku. Maka bakarlah wahai Haman untukku tanah liat kemudian buatkanlah untukku bangunan yang tinggi agar aku dapat naik melihat Tuhan Musa, dan sesungguhnya aku benar-benar yakin bahawa dia (Musa) orang-orang pendusta. (al-Qasas: 38).

Nyata, dah pun diberitahu dalam Al Quran ... bahawa piramid dibina dari tanah liat. Apa lagi yang ingin diragukan. Kisah di dalam Al Quran ini bukan dibuat semasa pemerintahan Firauan tetapi diwahyukan oleh Allah s.w.t kepada junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. Ianya berlaku selepas ribuan tahun ..... iaitu selepas Firaun ditenggelamkan dalam Laut Merah bersama bala tenteranya.

* dipetik dari hasrulhassan.com
itulah hakikatnya sebenarnya... Al-Quran telah lama menjelaskan namun kita sebagai umat Islam tidak menyedari fakta yang telah dinyatakan ini. Malahan ketika kita belajar ilmu senibina dulu, kita didedahkan dengan pelbagai teknik yang mungkin digunakan oleh manusia zaman firaun untuk memindahkan bongkahan batu besar untuk membina piramid berkenaan.

Seharusnya kita berasa malu kepada diri sendiri betapa selama ini kita terpedaya dengan dakyah dan tipu muslihat yang telah dimainkan oleh Yahudi sehingga kita turut sama mengkagumi betapa kehebatan firaun menghasilkan piramid tanpa kita menyedari di dalam Al-Quran telah lama menjelaskan teknik pembuatan piramid yang sebenarnya tidak harus dikagumi.

Tidak mengapa... hari ini kita tertipu oleh sekumpulan lelaki yang menggelarkan kita sebagai GOYIM, tanpa mereka sendiri menyedari bahawa mereka berbangga dengan keturunan MONYET yang mereka ciptakan...!


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...