Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

21 February 2012

Formula Baru SBPA diumumkan 22 Februari 2012...?




Terkini !! Formula Gaji Baru 2012 : Adakah Berita Gembira Atau Sebaliknya? Nantikan 22 Februari Ini!! | Seperti diperkatakan sebelum mesyuarat yang melibatkan para petugas bagi semakan semula formula gaji baru SBPA 2012 ini akan diadakan pada hari Rabu ini 22 Februari 2012. Katanya mungkin akan ada khabar gembira untuk kakitangan awam, mungkin juga….

Mungkin juga sebaliknya. Semuanya bakal diketahui hari Rabu ini berdasarkan tuntutan penambaikan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Dan terbaru berdasarkan laporan Bernama perkembangan terbaru mengenai Cuepacs antaranya ialah :

1.Cuepacs mengharapkan supaya kumpulan pekerja lama dalam kumpulan pelaksana Gred-17 skim Saraan BaruPerkhidmatan Awam (SBPA) dengan dinaikkan ke gred yang lebih tinggi

2.Mengiktiraf apa-apa sijil kemahiran dan teknikal untuk tujuan kenaikan pangkat sehingga ke Gred-21

3.Mengambil kira kedudukan mereka yang berkhidmat lama sebagai kakitangan awam

4.Realitinya sekarang ini, kerajaan hanya beri satu kenaikan saja kepada mereka yang berkhidmat (dengan kerajaan) hingga 30 tahun atau 35 tahun, iaitu sama dengan orang baru yang dinaikkan pangkat ataupun baru saja berkhidmat 4 atau 5 tahun

5.Cuepacs mengadu yang kakitangan awam rata-ratanya hanya menerima sehingga 4 % sahaja berbanding pengumuman Datuk Seri Najib Razak dalam pembentangan Bajet 2012 yang mengatakan kakitangan awam akan menerima kenaikan gaji antara 7% hingga 13%.

6.Lapisan gred kumpulan pelaksana untuk kenaikan pangkat ditambah kerana jumlah yang ada sekarang terlalu kecil

Pastinya kalau ditanya kepada kalangan kakitangan awam, mereka pastinya mengharapkan berita gembira daripada penambaikan formula gaji baru SBPA 2012 kali ini. Sama-sama nantikan apakah bentuk perkhabaran yang bakal diumumkan esok. 


* dipetik dari araublogger.blogspot.com

Ini adalah antara hakikat yang perlu diterim oleh semua rakyat Malaysia. Apa jua keputusan samada yang mengembirakan atau sebaliknya adalah tidak konsisten. Kita melihat pelbagai kepincangan yang seharusnya diperbetulkan bagi menjadikan imej kerajaan sentiasa berada di tahap sepatutnya.

Kita pastinya berada sedih apabila mendengar kritikan berterusan dilempark berapa banyaan kepada kerajaan. Cuba kita meneliti beberapa kronologi yang melibatkan situasi seperti ini. Tak perlulah kita senaraikan di sini namun apa yang pasti senario seperti ini perlu diperbaiki segera.

Seharusnya badan-badan dan agensi berkaitan yang melaksanakan dasar dan arahan kerajaan menjalankan penelitian penuh sebelum pengumuman dihebahkan kepada rakyat. Janganlah rakyat dijadikan mangsa kepada keadaan atau mungkin lebih teruk sebagai bahan kajian!


Kita mahukan kerajaan Malaysia sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab serta dihargai oleh rakyatnya... kita tidak mahu malahan sakit hati apabila melihat kerajaan Malaysia diherdik dan ditertawakan oleh rakyatnya sendiri  

3 comments:

  1. HARAP LEPAS NI TIADA MASALAH LAGI...

    ReplyDelete
  2. ifa.fina1983@gmail.comFebruary 22, 2012 at 7:40 PM

    setuju dengan panglima...

    ReplyDelete
  3. bgs dato osman...sy tgk hanya gaji yg berjwtn tinggi sahaja..yg SEDAP...yg duk buat keje kt ground...letih..x padan...sorry to say la..PTD gaji melampau...muda2 dh post tinggi....padahal dia degree kite pun degree...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...