Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

24 June 2011

(18 sx) BERBOGEL di pantai... cipta rekod dunia!

Seramai 400 orang menciptakan rekod dunia dengan berenang telanjang di pantai South Wales, Inggris Sabtu, 18 Jun 2011. Lelaki dan wanita datang dari berbagai negara untuk menciptakan rekod berenang di pantai Rhossili tanpa seutas benang pun.

Dengan selamba mereka melepaskan pakaian sebelum pukul 08.00 waktu setempat. Setelah itu, mereka berteriak dan melompat kegirangan tanpa rasa malu dan gentar meski angin bertiup cukup kencang.

“Saya terbang dari Australia melalui Brazil untuk join,” kata Lizzy White, 25 tahun, salah satu peserta yang dikutip oleh Daily Mail, Sabtu, 19 Jun 2011. Lizzy mengaku merasa senang meski kedinginan.

Steven Absalon, 29 tahun, peserta lainnya sempat malu kerana dia belum pernah berenang telanjang sebelumnya, apalagi di depan 400 orang. Namun sebenarnya di antara perenang telanjang tidak ada rasa malu satu sama lain.

Steven merasa bangga boleh mengikut menciptakan rekod dunia. Nantinya ia akan menceritakan kepada anak cucunya.

Penyelenggara acara tersebut menyatakan peristiwa itu memang harus diverifikasi oleh pencatat rekod dunia Guiness, tetapi mereka meyakini acara itu telah memecahkan rekod sebelumnya yang hanya diikuti oleh 250 orang saja.

* dipetik dari bestoneoffour.wordpress

Ketika kita semua meniti kemajuan dan kemodenan, masih terdapat segelintir manusia yang berfikiran kacau seolah tidak bertamadun. Apalah daya dan upaya kita ketika menyaksikan peristiwa sebegini... mudah-mudahan azab Allah yang akan ditimpakan ke atas mereka kelak tidak terpercik tempiasnya ke atas kita 

1 comment:

  1. tgh swiming2 tetiba si siti tsunami tu dtg,,peh..leh mletup rekod dunia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...