Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

12 September 2011

Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara mula CEMAS...?

Akhirnya sebuah Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang menggelarkan diri mereka sebagai JINGGA 13 tampil menyuarakan kebimbangan berkenaan isu Sitt Al-Wuzara yang terlalu kurang ajar melemparkan penghinaan secara terbuka kepada kepada Islam. Syabas dan tahniah kepada beberapa individu yang mewakili pertubuhan berkenaan setelah mereka juga menyampaikan kebimbangan yang sama kepada SKMM dan juga JAKIM pada minggu lalu.

Setelah sekian lama isu yang menimbulkan kebimbangan di kalangan umat Islam ini dibangkitkan akhirnya ada juga rakyat Malaysia yang prihatin sehingga sanggup mengetegahkannya sehingga ke pengetahuan DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Agak-agaknya apakah yang akan berlaku selepas ini kelak? Rasanya kita dapat membayangkan situasi berkenaan kerana JINGGA 13 adalah sebuah pertubuhan NGO yang mewakili pembangkang! Sudah tentu isu ini akan dipolitikkan dan diperdebatkan. Memanglah bagus jika ianya dibincangkan di peringkat nasional namun adalah dibimbangi Sitt Al-Wuzara kemungkinannya akan terlepas begitu sahaja lantaran masyarakat akan mempertikaikan tujuan JINGGA 13 berbuat demikian. 
Pada pandangan aku adalah sangat wajar isu ini tidak dipolitikkan. Ini adalah masa yang sesuai untuk semua umat yang CINTAKAN ISLAM untuk bersatu padu mempertahankan Islam tanpa mengira latar belakang politik. Kerajaan sepatutnya mengambil langkah pantas menahan individu yang menghina Islam sejajar Islam sebagai agama rasmi. Sitt Al-Wuzara juga sebenarnya telah beberapa kali mencabar Polis, SKMM, JAKIM, PEKIDA, Perdana Menteri serta Agong sendiri setelah beberapa kali menghina tokoh ulama sebelumnya.

Seharusnya JINGGA 13 tidak dilihat sebagai cuba menjadi hero di sebalik isu. Tanggung jawab mempertahankan kesucian Islam adalah terletak bukan hanya kepada Perdana Menteri ataupun pihak kerajaan malah pada setiap individu Islam. Sama-samalah kita berdoa agar Sitt Al-Wuzara dikenakan tindakan atas kelakuan biadapnya kepada Islam...Insya Allah   

4 comments:

  1. tak kisahlah kerajaan atau pembangkang, janji agama Islam terbela sewajarnya

    ReplyDelete
  2. can't wait 2 see this $#!+ (Makcik Sitt Al-Wuzara) be throw in jail 4 the rest of her life... XD

    ReplyDelete
  3. Ade pun individu yang sayangkan Islam.Org yang paling BODOH dan SIAL sekali adalah org murtad!!!

    ReplyDelete
  4. kekuasaan allah meliputi apa yg di langit apa yang dibumi...jangan lah melampui batas ingat dari allah lah kita datang kepada nyalah kita akan kembali ... kembalilah kepadanya bertaubatlah mohon keampunan dan keredhaan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...