Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

05 January 2012

A&W, Nokia dan Sony Ericson BAKAL berkubur...

Suatu ketika dahulu kita begitu terpesona dengan makanan segera A&W yang begitu terkenal dengan keenakan Root Beer. Kita juga seakan terikat dengan teknologi mesra yang diperkenalkan NOKIA menerusi rangkaian telefonnya yang begitu memukau sebelum Sony Ericson.

Tahukah anda kemungkinan jenama-jenama tersohor ini bakal lenyap malah mungkin hanya tinggal nama sahaja? Kajian yang dilakukan oleh 24/7 Wall Street. com menyenaraikan 10 jenama popular yang bakal lenyap pada tahun ini bersama-sama jenama-jenama tersohor lain yang turut disenaraikan di Bursa Saham New York. Kriteria utama yang diambil bagi menentukan kehilangan jenama itu adalah kejatuhan mendadak di dalam jualan selain mengalami kerugian yang besar.

Senarai 10 jenama yang di ramalkan bakal hilang ialah:














Kegilaan masyarakat kepada teknologi Android yang diperkenalkan Samsung mungkin antara penyebabnya syarikat-syarikat seperti Nokia dan Sony Ericson bakal berkubur. Jangan terperanjat jika suatu hari nanti Facebook juga bakal melalui pengalaman yang sama dengan mereka...

2 comments:

  1. SEBENARNYA AKU DAH ADA IDEA UNTUK MENULIS HAL NI.. TAPI TAK TULIS-TULIS LAGI. AKU SUDAH NAMPAK LONJAKAN SAMSUNG YANG BEGITU DRASTIK TELAH MELENYAPKAN PRESTIJ MODEL-MODEL YANG TERDAHULU MENCIPTA NAMA.. DI SINI DAPATKAN KITA SIMPULKAN BAHAWA, KITA TAK SEMESTINYA AKAN DI NOMBOR SATU, ORANG LAIN SENTIASA BERSIAP SEDIA UNTUK "MELANGGAR" KITA SEHINGGA KITA TERSUNGKUR..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...