Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

21 November 2011

BARRACUDA wajar jadi ikon pelancongan di Indonesia...?


Skuad Harimau Malaya yang turun mempertahankan pingat emas dalam perlawanan akhir menentang Indonesia di Sukan SEA kali ini dikhabarkan menaiki kereta perisai Barracuda untuk ke stadium. Ini merupakan kali kedua skuad Malaysia 'berpeluang' menaiki 'barracuda' selepas piala AFF yang lalu di Jakarta.
Malaysia U23 Skuad Olimpik Malaysia HERO MALAYA TETAP BERSEMANGAT WALAU TERPAKSA NAIK BARRACUDA!
Sikap fanatik penyokong Indonesia yang boleh disifatkan sebagai 'kurang ajar' memaksa pihak berkuasa Indonesia mempertingkatkan kawalan keselamatan ke atas pemain Malaysia. Khabarnya pemain-pemain Malaysia juga akan terus diterbangkan ke Malaysia sebaik sahaja perlawanan selesai ekoran menerima pelbagai ancaman dari penyokong Indonesia.
Apakata Indonesia menjadikan Barracuda sebagai salah satu ikon pelancongan? Bolehlah agen-agen kembara di Jakarta menawarkan pakej pelancongan terutamanya kepada rakyat Malaysia untuk menaiki 'barracuda' untuk bersiar-siar di kota Jakarta. Nampaknya idea ini tentu bagus untuk dijadikan salah satu pakej pelancongan di Indonesia... tentunya tawaran 'mesra' ini pasti digemari oleh para pelancong Malaysia kelak!   

Ramai rakyat Malaysia yang meluat dengan gelagat penyokong Indonesia! Nampaknya hanya kerana bola mereka sanggup korbankan semangat serumpun kita...

1 comment:

  1. aku teringin juga naik barracuda, biar aku lanyak mat-mat indon yang selalu bikin kacau kat malaysia ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...