Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

13 September 2016

EKSPLORASI Peninggalan Silam di PULAU NANGKA

Pernahkah anda terfikir untuk menjejakkan kaki di Pulau Nangka? Apa yang ada di sana? Bagaimanakah caranya untuk ke sana?


Pulau Nangka adalah sebuah dari pulau milik kerajaan Negeri Melaka menerusi Perbadanan Muzium Melaka (PERZIM) dan sehingga kini pulau ini tidak membenarkan sesiapa pun masuk ke sana. Pulau yang dikaitkan dengan kewujudan sebuah gua yang dikatakan menyimpan harta peninggalan dahulu kala bernilai mencecah trillion ringgit. Atas dasar ini mungkinkah pulau ini tidak menerima kehadiran orang ramai malah sesiapa yang cuba datang ke sana dianggap sebagai penceroboh.


Namun baru-baru ini, Kelab sukan dan Kebajikan PERZIM menawarkan aktiviti Eksplorasi Peninggalan Silam di Pulau Nangka. Orang ramai bukan sahaja berpeluang melihat kesan kerja-kerja penggalian yang pernah dijalankan secara besar-besaran di pulau berkenaan suatu masa dahulu, malahan dibawa menyelami segala yang tersurat dan tersirat di sebalik Pulau Nangka. 


Pakej eksplorasi 2 hari 1 malam ini memang menarik dan sangat sesuai bagi mereka yang berminat dengan aktiviti lasak dan penuh cabaran. Pulau yang tidak berpenghuni ini tidak disajikan dengan sebarang infrastruktur, menjadikan eksplorasi ini penuh bermakna. Tanpa kemudahan air dan elektrik, anda berpeluang merasai kehidupan silam yang bakal memberikan anda seribu kenangan.

Tidak perlu berfikir tentang makanan kerana segala keperluan makan dan minum akan disediakan KSK PERZIM. Malahan tempat penginapan berbentuk khemah yang disediakan mereka juga akan menjadikan eksplorasi ini begitu bermakna dan pastinya bakal menguji sejauh mana keberanian anda!

Berminat untuk mengetahui lebih lanjut? Hubungi sahaja mereka dan sediakan diri anda untuk menghadapi ekplorasi ini pada 24 - 25 September 2016. Atau sekiranya anda berkumpulan anda boleh sahaja menetapkan tarikh yang anda sendiri pilih, selainnya mereka akan mengaturkan untuk anda...
    











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...