Klik untuk kembali ke Halaman Utama

29 May 2014

Kaitan Kesultanan Perak dan Beting Beras Basah

Kaitan Kesultanan Perak dengan Beting Beras Basah telah wujud sejak zaman Sultan Muzaffar Syah 1 ( 1528 – 1549 ). Sejak itu, setiap Sultan Perak yang akan ditabalkan disyaratkan datang ke Beting Beras Basah ini untuk istiadat pertabalan pusaka dan bersiram tabal dan beberapa upacara lain yang akan disempurnakan oleh Pawang Diraja.

Selain Sultan, Raja Perempuan juga harus melakukan upacara yang sama. Kali terakhir upacara tabal raja ialah sewaktu pertabalan Sultan Azlan Shah dan Raja Perempuan Bainun pada penghujung tahun 1985.

Menurut cerita orang-orang tua di Bagan Datoh, sewaktu Almarhum Sultan Idris hendak ditabalkan menjadi Sultan Perak ke 33, dalam tahun 1963, baginda telah menyusur menggunakan sampan kecil hingga sampai di tapak tempat Sultan Muzaffar Shah mendarat pada 1528.

Beting Beras Basah adalah sebuah tempat yang terletak di muara Sungai Perak berhampiran dengan pekan Bagan Datoh, Perak. Terdapat dua cara untuk sampai ke Beting Beras Basah iaitu dengan melalui jalan darat dan jalan laut. Dari Teluk Intan, anda perlu melalui jalan raya sejauh 45 km menuju Pekan Bagan Datoh. Setelah sampai di pekan tersebut, anda boleh menaiki bot atau sampan untuk ke sana atau melalui Kampung Sg Balai dengan mengikut jalan darat yang mempunyai jambatan.

Istiadat pertabalan sultan-sultan Negeri Perak dilaksanakan di sini. Ini kerana mengikut sejarahnya, Sultan Muzaffar Shah iaitu Sultan Perak pertama telah ditabalkan disini. Sejak itu, keturunannya atau sesiapa yang akan menjadi Sultan Perak diwajibkan datang ke Beting Beras Basah untuk istiadat pertabalan.

Beting Beras Basah hanya dapat dilihat sewaktu air Sungai Perak surut terutamanya pada waktu pagi dan ianya akan tenggelam sewaktu air pasang. Tempat ini dianggap keramat oleh penduduk kampung kerana pelbagai peristiwa aneh. Menurut sumber lisan orang tua, tempat ini dijaga oleh Jin Negeri Perak yang dipunyai oleh Raja Ahmad ( putera Sultan Abdul Malik Shah ) sehingga kini.

* dipetik dari asalusulorangmelayu.wordpress.com

Wallahu 'alam... memang banyak cerita dan misteri yang dikaitkan dengan kawasan ini. Apapun semuanya adalah kehendak Allah. Allah jua yang berkuasa ke atas segala sesuatu... 

23 April 2014

PEMBOHONGAN mengenai Muzium Melaka












dipetik dari :  http://mymediahubonline.blogspot.com/2014/04/10-kisah-seram-misteri-dari-muzium.html

Pelik rasanya bagaimana cerita sebegini boleh tersebar. Jelas semua cerita yang disampaikan adalah tidak benar dan berunsur penipuan. Untuk apa...? entahlah, bukan kepuasan pada mereka sekiranya dapat menipu orang. Menurut blog ini juga cerita diperolehi dari 'The Flash'. Apakah The Flash itu benar-benar wujud pun kita tak dapat pastikan sebab tidak disertakan link.
 
Antara pembohongan yang dicatatkan adalah :
 
  1. Patung Panglima Awang tidak terletak di bangunan Muzium berbentuk kapal. Malah kalau beliau arif mengenai muzium Melaka sudah pasti beliau tahu apakah bangunan yang berbentuk kapal tersebut. 
  2. Tiada patung Ferdinand Magellan terdapat di bangunan berbentuk kapal tersebut.
  3. Blueprint untuk minta dana? agak pelik dan asing bagi muzium Melaka. Malahan Melaka tidak mempunyai MB (Menteri Besar)
  4. Setiap pengawal tidak mempunyai kunci untuk masuk dalam mana-mana bangunan muzium. Tugasan mereka hanyalah di perkarangan dan bukannya dalam muzium.
  5. Muzium Melaka tidak terlibat dengan Pameran Keranda anjuran Jabatan Muzium dan Antikuiti.  
 
Memang tidak dinafikan terdapat cerita-cerita misteri mengenai muzium namun semua cerita rekaan seperti yang dinyatakan dalam http://mymediahubonline.blogspot.com/2014/04/10-kisah-seram-misteri-dari-muzium.html adalah tidak benar   

21 April 2014

Pembayaran Gaji secara bulanan satu PENIPUAN?

Umum mengetahui bahawa dalam sebulan kita mempunyai 30 atau 31 hari. Kita juga cukup sedar dalam sebulan kita mempunyai 4 minggu tanpa kita menghiraukan lebihan 2 atau pun 3 hari. Sistem pembayaran gaji yang diguna pakai di negara ini juga adalah berdasarkan bulanan. Ini bermakna dalam setahun kita akan menerima 12 kali bayaran gaji.

Dalam kita tak sedar sebenarnya kita hanya menerima gaji untuk 48 minggu sahaja untuk tempoh setahun sedangkan dalam setahun kita sebenarnya mempunyai 52 minggu. Apapun kita tidak sepatutnya mempertikaikan bayaran gaji secara bulanan ini yang sebenarnya merugikan. Setiap tahun secara kebiasaannya kita diberi bonus sebulan gaji namun sedar tak sedar sebenarnya bonus sebulan itu sebenarnya adalah hak kita seandainya pemberian gaji secara mingguan dipraktikkan.

Mungkin sudah sampai masanya untuk kita meminta kepada pihak berkuasa agar pembayaran gaji dilakukan secara mingguan. Kerajaan boleh melaksanakan sistem pembayaran sebegini dengan memikirkan kaedah dan cara pembayaran yang tepat dan betul agar golongan pekerja tidak merasakan bahawa mereka sebenarnya terkeliru atau sengaja dikelirukan. sudah sampai masa dan ketika golongan pekerja di negara ini dihargai...! 

17 April 2014

Benarkah terdapat HARTA KARUN di Pulau Nangka...?

 
MELAKA: Harta karun dikatakan bernilai berbilion ringgit dipercayai ditanam di dalam sebuah gua di Pulau Nangka, sebuah pulau kecil kira-kira 17 kilometer (km) dari luar pantai di sini.

Antara barangan yang dipercayai dalam harta karun itu adalah peti yang mengandungi bar emas, takhta dan pakaian diraja.

Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron berkata, kerajaan negeri telah memberikan permit kepada dua syarikat tempatan untuk menjalankan kerja-kerja penggalian di bawah syarat-syarat ketat yang ditetapkan oleh Perbadanan Muzium Melaka (Perzim).

"Buat masa ini, mereka hanya diberi kuasa untuk mengumpul bukti bergambar," katanya.

Idris berkata, harta karun di pulau itu dikhabarkan berusia selama berabad-abad dan terdapat banyak cubaan memburu harta berkenaan, di mana sebahagian mereka menggunakan dinamit untuk untuk meletupkan batu, bagi sampai ke gua tersebut.

"Ia tidak saintifik, tetapi penduduk tempatan percaya adanya halangan mistik yang menghalang harta itu daripada dibawa keluar," kata ketua menteri.

Menurut penduduk kampung, gua yang ditanam itu sama ada dilindungi oleh sumpahan atau makhluk halus.

Satu kumpulan kecil dilaporkan dapat memasuki ke dalam gua itu kira-kira 30 tahun lalu, tetapi tidak seorang pun yang keluar dengan membawa harta karun itu walaupun hanya sekeping pun.

Mereka dilaporkan keluar dalam keadaan berkhayal apabila mendakwa melihat harta karun itu, antara lain lebih 80 peti emas.

Difahamkan bahawa wakil kedua-dua syarikat yang akan menjalankan kerja-kerja penggalian untuk kerajaan negeri telah meminta "bantuan kerohanian" sebelum melaksanakan usaha mereka.

Antara perkara-perkara yang mereka "bersetuju" adalah untuk mendapatkan persetujuan pentadbiran di negeri itu dan kekayaan daripadanya digunakan untuk manfaat dan kebaikan rakyat.

Pekerja-pekerja yang terlibat dalam projek itu setakat ini menggali beberapa lubang berdiameter 130mm untuk ke dalam gua itu dengan menggunakan peralatan berteknologi tinggi.

Difahamkan laporan perkembangan terkini mengenai kerja yang masih berterusan itu diserahkan kepada kerajaan negeri pada minggu lepas.

Pulau Nangka terletak kira-kira 4km dari pulau utama negeri iaitu Pulau Besar, destinasi tarikan pelancong yang popular.

Pulau yang berbatu itu berukuran kira-kira 20 hektar, mempunyai pantai berpasir begitu luas dengan air jernih yang mengelilinginya.

Terumbu karang berdekatan pulau tersebut turut menarik perhatian menarik para penyelam.

* dipetik dari editor@mstar.com.my

Persolannya... benarkah terdapat harta Karun di Pulau berkenaan? Atas dasar apakah Pulau yang terletak kira-kira 17 kilometer dari Kota Melaka ini dipilih untuk menyimpan harta yang dikatakan milik Kesultanan Melaka? Faktor geografi kurang membantu untuk menjawab teori ini apatah lagi ketika serangan Portugis pada 1511 merekalah yang menguasai laluan laut ketika itu.
Apakah terdapat kemungkinan harta berkenaan disembunyikan terlebih dahulu sebelum kejatuhan Melaka? 
 Pulau Nangka

03 April 2014

Insiden MH 370 : 'Saya TERKEJUT!!'


Bukti Terkini MH370 : Ikuti Analisa & Kajian Kapten Nik Huzlan Yang Bakal Hapuskan Segala Teori & Hipotesis Sebelum Ini! : Sudah lebih 3 minggu telah pun berlalu, dan dunia termasuk pakar-pakar yang terlibat terus memerah buah fikiran bagi mencari jawapan disebalik tragedi Mh370 disbealik pelbagai persoalan yang terus dibiarkan “tergantung” sehingga ke hari ini. 

Terbaru didedahkan maklumat terbaru yang menunjukkan gambar yang dirakam pada sesi penerangan yang datangnya daripada pihak berkuasa kerajaan Malaysia termasuk Malaysia Airlines kepada keluarga mangsa penumpang di China.




Melihatkan bukti terbaru ini dan berdasarkan analisa Kapten Nik Huzlan, ini jawapannya :


Nampak terang di sini pesawat Mh370 kelihatan berpusing disebelah kanan pada kedudukan 270 darjah. Kapten Nik Huzlan menilai pusingan pesawat MH370 adalah “pusingan yang sempurna dan tiada cacat celanya” dan terus merentas semula laluan yang pernah dilakukannya sebelum itu dan pusing semula di sebelah kiri dan seterusnya menuju ke arah Pulau Pinang.

Dan ini bermakna pesawat Mh370 tidak mengalami kerosakan seperti yang benar didedahkan oleh seorang juruterbang berpengalaman. Kapten Nik Huzlan sendiri terkejut dengan maklumat terbaru ini dan sekaligus bercanggah dengan informasi dan maklumat yang mengatakan selama ini pesawat MH370 hanya melakukan pusingan kiri sahaja. 

Buat pertama kalinya, pesawat MH370 dikatakan telah melakukan pusingan kanan. Kapten Nik Huzlan mengatakan pesawat MH370 melakukan pusingan kanan sebaik sahaja Co Pilot Farid mengucapkan perkataaan “Alright, Good Night” dan terus merentasi ke arah Teluk Siam dan terus pergi ke Pulau Pinang.

Jikalau pesawat MH370 mahu pulang semula ke Malaysia, MH370 hanya perlu pusing kiri terus ke Malaysia .Jikalau pesawat MH370 dalam keadaan kecemasan mengapa perlu MH370 melakukan satu pusingan disebelah kanan secara perlahan-lahan dan kemudian merentas laluan yang dilakukan sebelumnya? Mengapa?

Kapten Nik Ahmad Huzlan merasakan perbuatan dan cara pengendalian MH370 sepertidirancang dengan cukup-cukup teliti

Dan….jikalau ada kecemasan sekalipun, juruterbang dan co Pilot tidak berhubung dengan mana-mana pusat kawalan trafik udara? Mengapa?

Dan Kapten Nik Huzlan mengatakan dari IGREX, cara pesawat MH370 terbang pun sangat-sangat meragukan kerana dilihat mahu mengelak Laut Sumawi Dan Pulau Nicobar dan memotong jalan merentasi terus ke selatan Lautan Hindi yang mana laluan tersebut adalah merupakan laluan yang tiada satu pun berada di bawah kawalan radar.
Kronologi Lengkap Detik-detik Kehilangan MH370 8 mac 2014



Cuma Kapten Nik Huzlan mula merasa pelik dan merasakan tidak logik untuk pesawat MH370 sampai ke IGREX pada 2:15 pagi (8 Mac 2014). Pesawat MH370 buat pusingan kanan pada pukul 1:31 pagi. Pergi ke Penang dan seterusnya ke VAMPI dan signal point yang terakhir ke IGREX pada pukul 2:15 pagi.

Apa jawapan Kapten Nik Huzlan? Pesawat MH370 tidak akan dapat sampai pada IGREX dalam tempoh hanya sekitar 40 minit sahaja melihatkan tahap kelajuan yang boleh dicapai pesawat MH370 dan juga pusingan kanan dan kiri yang telah dilakukan oleh pesawat MH370 ini.

Berdasarkan kajian Kapten Nik Huzlan, kelihatan teori Human Interferance (perbuatan yang disengajakan) amatlah kuat melihatkan pesawat MH370 sebenarnya “under full control” kerana ia mampu membuat corak pusingan kanan dengan baik ditambah pula mampu merentas semula laluan yang perlu dilakukan sebelum itu.

* dipetik dari www.beritasemasa.com.my

sudah terang lagi bersuluh...! Kalau benar ianya dirancang dan pesawat dirampas oleh negara lain sekalipun, apa yang mampu kita lakukan? Sedihnya melihat penganiayaan yang dilakukan ke atas negara kita sedangkan kita sebenarnya tidak mampu melakukan apa-apa pun sebenarnya! Kita amat lemah sebenarnya walaupun kita sering membuat perbandingan dengan negara laian dan mengakui bahawa kita adalah antara yang terbaik di dunia!

Andainya pihak atau negara yang merampas samada Amerika Syarikat ataupun Israel, atau mana-mana negara sekalipun mengakui perbuatan mereka sekalipun, hanya bantahan sahaja yang kita mampu suarakan! nak mengadu pada negara lain jawapannya memang semua negara akan berdiam diri, nak mengadu pada negara Islam lainnya pastilah mereka lebih selesa berdiam diri.

Lalu apa yang boleh kita buat sebenarnya? Kita melihat saudara Islam kita disembelih di negara lain pun kita hanya suarakan bantahan atau lebih mudah jangan mencampuri urusan mereka kerana itu sikap yang paling selamat. Lemahnya negara-negara Islam sebenarnya.

Walau apa sekalipun kita perlu teruskan usaha. Sebaik-baik senjata adalah doa, dan teruskan berdoa agar Islam terus terpelihara ke akhirnya... kita serahkan sahaja segala urusan kepada Allah kerana DIA adalah perancang TERBAIK. Sesungguhnya Allah jua yang maha mengetahui   

31 March 2014

TITANIC, JAL 123 dan kaitannya dengan MH370

Apa persamaan ataupun kaitan antara MH370 dengan Titanic? Sebenarnya ianya tiada kaitan langsung antara dua peristiwa besar yang berlaku dalam dua zaman yang berbeza. Titanic sebuah kapal yang mendahului zamannya manakal MH370 hanyalah sebuah pesawat milik Malaysia yang telah pun berkhidmat lebih 12 tahun dan terbang menjelajahi seluruh dunia.

Namun sebenarnya ada sesuatu yang menarik antara kedua peristiwa ini. Mungkinkah ini sekadar kebetulan ataupun sememangnya satu perkara yang telah dirancangkan?
Persamaan yang mungkin tidak kita hiraukan adalah penumpangnya. Titanic sebenarnya turut membawa 3 tokoh penting yang terlibat menghalang penubuhan Federal Reserve Bank of America, sebuah badan yang ketika itu bakal menguasai kewangan dunia. Para pengkaji teori konspirasi tentu sedia maklum mengenai badan ini yang amat berkuasa menentukan kadar bunga yang sekaligus akan menyumbang paras kedudukan kewangan dunia. Umum mengetahui apa jua kaitannya yang melibatkan kewangan sudah tentu akan melibatkan freemason yang sebenarnya mengawal dunia ini menerusi pelbagai cara.

Kemungkinannya karamnya Titanic mempunyai kaitan dengan The Hidden Hand yang bijak mengambil peluang malahan sekiranya diperhalusi setiap peristiwa besar tidak dapat tidak akan melibatkan peranan mereka.

Apa pula kepentingan MH370 sehingga memerlukan campurtangan Freemason? Kenapa FBI turut serta dalam siasatan mengenai tragedi ini dan apa pula peranan CIA yang jelas cuba memainkan peranan semenjak hari pertama pesawat hilang lagi? Kenapa pula media-media barat begitu bersungguh memutar belit cerita dan cuba memanipulasi kebenaran? Ketika operasi SAR bertumpu di Laut China Selatan siapa yang menggerakkan usaha menukar zon SAR di bahagian barat semenanjung Malaysia dan kemudiannya ke lautan Hindi pula? Penemuan satelit juga amat meragukan dan memaksa anggota penyelamat berkejar ke lokasi yang jauh dan mencabar sedangkan umum mengetahui kemampuan satelit yang mampu mengambil imej dengan cukup jelas dan sempurna? Kenapa analisa imej satelit tidak dilakukan menggunakan teknologi?

Bagaimana sebuah pesawat terbang sehingga ke lautan Hindi tanpa mampu dikesan radar Malaysia, Thailand, Indonesia, Vietnam dan juga India? kenapa isu transponder dimainkan dengan begitu besar malahan kita tahu sebuah objek yang terapung di udara pada paras ketinggian tertentu mampu dikesan radar walaupun tanpa mempunyai transponder?
Ingat lagi tragedi pesawat Japanese Airlines penerbangan JAL 123 pada 12 Ogos 1985? Tragedi ini telah mengorbankan 520 nyawa dan cuma 4 orang sahaja yang terselamat apabila pesawat Boeing 747SR ini terhempas di Osutaka Ridge. 17 Jurutera dari satu firma yang membangunkan satu perisian hasil dari kajian seorang Proffesor dari Tokyo University. Apa yang dibangunkan oleh mereka ialah perisian TRON dimana pada ketika itu TRON didakwa jauh lebih maju dari Google Chrome yang ada pada masa ini. 


Ianya adalah percuma dan akan digunakan oleh seluruh sektor awam dinegara Jepun. Pembangunan perisian tersebut terbantut bilamana seluruh Jurutera yang terlibat terbunuh dalam tragedi itu dan oleh itu Microsoft menguasai pasaran..


Rothschild owned Blackstone Group benefits from missing flight 370, 
By Shepard Ambellas

AUSTIN — New information, fact checked by Intellihub News, may shed some light on the missing Malaysian Airlines flight which was recently reported by Malaysian officials to have ended tragically in the Indian Ocean despite the lack of physical evidence.

While the disappearance of MH370 which had 239 people aboard is tragic, new bombshell information reveals that a Texas-based technology giant, Freescale Semiconductor Ltd., may have benefited in some way from the missing airliner which was reported to have been carrying 20 of Freescale’s employees.

Although it’s obvious the loss of human life likely saddened employees and co-workers of Freescale, the possibility still remains that higher-ups in the corporation may have benefitted from the event.

“Freescale previously confirmed that the 20 employees — 12 from Malaysia and eight from China — were among 239 people on flight MH370. The company has not released the names of those employees, and again declined to do so on Monday.”, as reported by Brian Gaar, the American Statesman, Mar. 24.

It has also been mentioned in a statement by a company spokesperson that the employees who were aboard MH370, were extremely talented and valuable in the technological field.

Freescale Semiconductor Ltd. is primarily owned by the Blackstone Group, i.e. Lord Jacob Rothschild, the same group responsible for spraying the highly-toxic Corexit 500A into the waters of the Gulf of Mexico in the months following the BP oil spill as reported early on by Intelihub News. Shockingly, we also see the Carlyle Group listed as a secondary investor adding another layer of suspicion for investigators.

The official entry listed under Freescale Semiconductor’s “financials” section on Wikipedia states:

On September 15, 2006, Freescale agreed to a $17.6 billion buyout by a consortium led by Blackstone Group and its co-investors, Carlyle Group, TPG Capital, and Permira. The buyout offer was accepted on November 13, 2006 following a vote by company shareholders. The purchase, which closed on December 1, 2006, was the largest private buyout of a technology company until the Dell buyout of 2013 and is one of the ten largest buyouts of all time.

As a journalist, I have to point out the vast amount of monies invested into this technology firm. It’s not like $17.9B is a drop in the bucket by any means, likely signifying the true importance of this corporation. I also have to question why so many Freescale employees were on the same flight at the same time, as four of them were reported by several sources to have been U.S. patent holders of a new technology. This would likely have been a breach of protocol, but at the least a costly oversight.

In fact it’s been reported that Peid Ong Wang, Suzhou, Zhijun Chen, Suzhou, Zhihong Cheng, Suzhou and Li Ying, Suzhou, Freescale employees from China who were said to have been onboard flight 370, were each 20% holders of U.S. Patent #US008671381B1.

Shockingly, the remaining 20% has been reported to be held by Freescale Semiconductor Ltd., which now after the disappearance of flight 370 becomes the sole patent holder. In laymen’s terms, Lord Jacob Rothschild is now the patent holder by virtue of invested interest into Freescale Semiconductor Ltd. 

Anda kenal keluarga Rothschild? Legasinya berada di mana-mana seluruh dunia ini. Keluarga ini jugalah yang telah menyediakan asas yang cukup kukuh untuk seseorang yang bermata satu kelak. 

Tepuk dada tanya selera... Mungkin juga ada antara kita yang tidak yakin dan menganggap tidak mungkin campur tangan seperti ini mampu berlaku di Malaysia. Apa yang ada di negara ini? Tak mungkin sebuah badan yang sibuk mengawal dunia terlibat di negara ini...?

Cuba kaji sejarah Freemason di Malaysia. Jangan terkejut sebab ianya adalah sebuah persatuan sah yang berdaftar dengan undang-undang Malaysia. Buka mata dan minda kita seluasnya. Izinkan matahati anda melihat dan meneliti perkembangan di Malaysia. 

Cuba kaji pentadbiran Bank Negara Malaysia. Jangan terkejut sebenarnya bukan kerajaan kita yang mengawal BNM sebaliknya Bank Negara Malaysia yang mengawal kerajaan kita. Lihat latar belakang pemimpin kita kerana freemason telah lama mencengkam mereka bukan sahaja di kalangan pemimpin kerajaan malahan pembangkang!

Mungkinkah akan wujud perpecahan dan kacau bilau di Malaysia pula? sekiranya perkara ini berlaku apakah kita telah mempunyai cukup persediaan? Apakah yang akan berlaku kepada Melayu? Selagi kita berdiri sambil memegang bendera politik maka jangan kita berfikir untuk berjuang. Politik adalah racun yang mereka gunakan untuk menimbulkan perpecahan di Malaysia.

Kita mengharapkan sinar sang mentari menyinari hari esok. Bersamalah kita tanamkan azam yang tinggi untuk HANYA memegang bendera Islam untuk hari esok dan hari seterusnya. Kita lontarkan bendera parti yang selama ini menjadi sanjungan... semuga sekiranya kita menghembuskan nafas kelak sekurangnya kita menjadi seorang pejuang yang mempertahankan Islam. Insya Allah...    

30 March 2014

KEMBAR MH370 berada di Israel...???

Menurut laman Planes Potters, iaitu laman yang menceritakan 1001 persoalan dan jawapan mengenai pesawat. Maknanya, pasti ada jawapan bagi merungkai misteri/konspirasi pesawat Malaysia Airlines MH370 yang menjadi tanda tanya diseluruh dunia sejak 8 Mac 2014 lalu.

Saya begitu tidak sangka bahawa pesawat Malaysia Airlines MH370 iaitu pesawat jenis Boeing777-200 (9M-MRO) mempunyai kembar di Israel!!!! 
ADAKAH INI SEMUA ADALAH KONSPIRASI JAHAT ISRAEL? KENAPA SEMUANYA BERKAITAN? IANYA SEPERTI SUDAH DIRANCANG LAMA!
THE ISRAELI TWIN - Why would Israel have a plane identical to the missing Malaysia Airlines plane in storage in Tel Aviv? The plane in this photo is Boeing 777 2H6(ER) first flown in July 1998, Construction No. 28416* (Original Reg. No. 9M-MRI), an identical twin of the missing plane, which was given a new registration number (N105GT) and flown to Israel in November 2013.
THE MISSING PLANE - A photo by Bernhard Ebner of the missing Malaysia Airlines plane in Amsterdam, May 5, 2013. This plane, a Boeing 777-2H6(ER) with Construction No. 28420, Reg. No. 9M-MRO, was first flown on May 14, 2002, and delivered to Malaysia Airlines on May 31, 2002. It is thought to have crashed into the southern Indian Ocean on March 8, 2014.

Sumber untuk data mengenai kembar 9M-MRO milik Israel:www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28416,N105GT-GA-Telesis-php
Sumber untuk data mengenai pesawat 9M-MRO yang hilang/didakwa terhempas di Lautan Hindi:www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28420,9M-MRO-Malaysia-Airlines.php
ini pula adalah gambar kembar 9M-MRO (MH370) yang ditangkap semasa ianya 'disorok' di Tel Aviv, Israel pada Disember tahun lepas. Kembar pesawat telah hilang dari tempat asal sejurus selepas kehilangan MH370? Terdapat dakwaan bahawa ini adalah salah satu plot serangan pengganas (Plane Attack/911 Plot Attack) yang seterusnya. 
THE TWIN PLANE IN TEL AVIV, ISRAEL, DECEMBER 2013 - What are the Israelis doing with this retired Malaysia Airlines plane in a hanger in Tel Aviv? Could it be part of a false-flag terror plot in the making? Where is this plane today?

MH370 AIRCRAFT DATA
TO: SEARCHFIELD
FROM: BRAVO CHARLIE 002
SUBJ: BASIC INFO ON MISSING AIRCRAFT

OPERATOR: MALAYSIA AIRLINES
TYPE: BOEING 777-2H6ER
CALLSIGN: MAS370
ICAO24: 75008F
SERIAL #: 28420
REGISTRATION #: 9M-MRO
IN SERVICE: 05/14/2002 , #404
ENGINES: (2) ROLLS-ROYCE 892
CAPACITY: 282 PASSENGERS
FLIGHT LOG: 53, 460 HRS; 7525 CYCLES

FLIGHT LOG 001 - 9M-MRO
FLIGHT LOG 002 - 9M-MRO
FLIGHT LOG 003- 9M-MRO
FLIGHT LOG 004 - 9M-MRO

IS THIS A SECRETLY TAKEN PHOTO OF THE PLANE STORED IN TEL AVIV?

BeforeItsNews

The Malaysia Air 777 with Boeing serial number 28416 and registered as 9M-MRI was sold to GA Telesis, LLC of Fort Lauderdale, Florida, on October 21, 2013, and is now registered as N105GT. The aircraft was stored at Tarbes Lourdes Pyrenees on October 4, 2013, and then on November 4, 2013, it was re-registered as N105GT and stored at Tel Aviv. 

*Untuk penerangan lebih terperinci sila [klik SINI]
Hari pindah milik. Gambar ketika kembar MH370 sedang terbang ke Israel.
Taking off to its new home, picture (taken from several others) and text taken from link.

Note: The date in relation to above info.

petikan dari halaman forum 

Aéroport Tarbes-Lourdes-PyrénéesGA Telesis: Boeing 777-2H6(ER): N105GT: MSN 28416/155.189November 4, 2013 - link----------Posted 07 February 2014 - 06:31 PM
Formerly Malaysia Airlines B777-2H6ER 9M-MRI cn 28416/155. Now GA Telesis N105GTWithdrawn from use 08-04-2013.Stored at Aéroport Tarbes-Lourdes-Pyrénées -10-2013.to Tel Aviv for storage 04-11-2013 - link
The following I found at :http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=1151&messageid=172742624 and the relevant parts are translated from Hebrew usingGoogle Translate
The picture shown is linked to this page, but wouldn't show.It can be found at- link
Is this picture near its hangar? Note the identical blank tail scheme as pictured in the above photo. 

Translated:

N105GT was 9M - MRI .From: Lightning under a cloud02.12.13 20:15
777 of Malay, ended his life and came to dismantle examined the Lightning under a cloud02.12.13 15:15 229 Views 

N105GT was 9M - MRI .Lightning under a cloudCurrent message <<02.12.13 20:15 173 Views 

Ended his life ? ? He was 15 ...idooriane02.12.13 23:03 272 Views

777 converted cargo plane at Ben Gurion did not do IAILightning under a cloud04.12.13 22:43 146 Views 

First you took photography forbidden territory . Secondly the 777Noam S.12.05.13 08:24 175 Views 

Members of IAI teacher told me that this aircraft dismantlingLightning under a cloud12.05.13 08:42 140 Views 

Namun rancangan jahat Israel ini dapat dihidu ramai:
Sumber

Excellent discovery! Can you disclose how you were able to find the current locations of 9M-MRI (aka N105GT) and 9M-MRK. 9M-MRI is the one that GA Telesis registered as N105GT. See image below. 
Below image is GA Telesis fleet information showing the former Malaysian Air 9M-MRI manufacturer serial number 28416, registered as N105GT. 

Please share the source of your discovery! If Israel has either of these aircraft, expect another 911 attack soon!

Sumber dari laman BOLYN

According to reports from plane-spotters, Israel has an identical Malaysia Airlines Boeing 777-200 in storage in Tel Aviv since November 2013. The only visible difference between the missing plane and the one in Tel Aviv would be its serial number. What do the Israelis have planned with the twin Malaysia Airlines plane?

By using the twin aircraft they have in storage, the terror masterminds may have a sinister plan for the missing plane to seemingly reappear in a false-flag atrocity. Public awareness of the twin plane in Tel Aviv, therefore, could prevent the evil plot from going ahead. 

For more on the identical Malaysia plane in Tel Aviv see the latest entry, dated March 26, 2014, on my Q&A and Comment page.

Notes: The Malaysia Air 777 with Boeing serial number 28416 and registered as 9M-MRI was sold to GA Telesis, LLC of Fort Lauderdale, Florida, on October 21, 2013, and is now registered as N105GT. The aircraft was stored at Tarbes Lourdes Pyrenees on October 4, 2013, and then on November 4, 2013, it was re-registered as N105GT and stored at Tel Aviv.

*MSN 28416 OR 28418? - According to a press release from GA Telesis dated July 10, 2013, the Fort Lauderdale-based company announced that it had started the dismantling process "in the USA" for three Boeing aircraft, including one 777-200ER (TRENT 800) (MSN 28418) ex-Malaysia Airlines, the plane that was given a new registration number and flown to Tel Aviv. 

Abdol Moabery serves as the President and Chief Executive Officer of GA Telesis, LLC. Previously, Mr. Moabery served as Executive Vice President of Aviation Systems International, Inc., and as Director of Marketing and Sales at C-S Aviation Services, Inc. Both of Moabery's former companies were owned by George Soros. Therefore it is not unlikely that Soros owns a good part of GA Telesis, too.

C-S Aviation Services - https://www.mail-archive.com/osint@yahoogroups.com/msg64520.html


Aviation Systems International, Inc. - http://business.fau.edu/news-events/event-details/index.aspx?eid=2826#.UzFK2CO3PJs
This information is very important because it fits neatly into the terror scenario presented by Israeli El Al "security expert" Issac Yeffet shortly after the Malaysian plane went missing. Yeffet suggested the missing plane had been hijacked to Iran and was being prepared for a terror attack. For the Israelis to have an identical plane in a hanger in Tel Aviv reveals why Yeffet presented such a scenario. He appears to have been setting the stage for a false-flag attack like 9-11, perhaps in Israel. If such an attack were to occur in Israel all the evidence would be in the hands of Israeli intelligence giving them complete control of the interpretation or narrative of the terror event.

"I BELIEVE IRAN WAS INVOLVED"

"What happened to this aircraft, nobody knows. My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved. They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.”
- Issac Yeffet, former El Al security expert to Times of Israel, March 17, 2014


World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden. 
- Rupert Murdoch on Twitter, March 15, 2014
It is not Iranians, but Israeli agents and Zionist propagandists like Rupert Murdoch who are the real authors of false-flag terror plots involving airliners being flown into hi-rise towers. Arnon Milchan, for example, the Israeli Mossad operative-cum-film producer, made the Medusa Touch film in 1978, in which a 9-11 type attack is the climax of the film. Is there a nefarious plot in the works to use the missing Malaysian plane for such an attack?
The making of Milchan's Medusa Touch involved constructing models to simulate an aircraft striking a skyscraper.

With no trace of Beijing-bound flight MH370 after nine days, one of several theories that has emerged is that the plane was hijacked to Iran, where it could be turned into a massive and devastating weapon. Two Iranian passengers are known to have been aboard, travelling on false passports. While Israeli officials did not confirm any suspicions regarding Iran, experts said it is not a stretch to point the finger at Israel's Middle East nemesis.

“My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved [in the disappearance of the plane],” Issac Yeffet, formerly a global security expert for Israel’s national airline El Al told today’s Times of Israel. “They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.” 

- "Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security" by Paul Alster, March 17, 2014

The disappearance of the Malaysian Boeing 777 looks like something from a Batman movie plot - or a bad Israeli screenplay by Arnon Milchan and his business partner Rupert Murdoch.The missing plane is bound to turn up sooner or later. The hijackers - or Israeli computer hackers - didn't pull a fast turn to the west and make professional moves with the plane in order to simply drop it in the Indian Ocean. Or maybe they did. In any case, all of the events going on with the missing Boeing and the Ukrainian crisis look like the making of a perfect storm - or perhaps another false-flag terror spectacle like 9-11.

An Israel-based reporter named Paul Alster has an article on Murdoch's FoxNews.com giving an Israeli prognosis about the missing Malaysian Boeing 777. The article is important because it suggests that the Israelis may be setting the stage for a false-flag event using the missing plane as a flying bomb. 

The article indicates that the Israelis may be projecting a planned terror scenario and are planting the idea in the public mind. The following article has comments from an Israeli El Al "security expert" that are very similar to comments tweeted by Rupert Murdoch the day before. Isn't it interesting that Rupert Murdoch and an Israeli airline security expert imagine the exact same fate for the missing Boeing? 

MURDOCH'S COMMENTS ON MISSING PLANE

Obama should call Chinese President following today's incident and say "we both have the problem of Muslim terrorism. Can we work together?"3:50 AM - 2 Mar 2014

777 crash confirms jihadists turning to make trouble for China. Chance for US to make common cause, befriend China while Russia bullies.4:15 PM - 9 Mar 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.2:23 AM - 15 Mar 2014

777. Still think this a reminder that US and China should be working more closely on Muslim extremist threat.2:26 AM - 15 Mar 2014

The Israeli comments in the article imagine a terror scenario like that described by Murdoch. It is important to note that the Israeli El Al "security expert" comes from the exact same groups (ICTS, El Al security, Menachem Atzmon, the Shin Bet and assorted Mossadniks), who projected the ideation of 9-11 (Murdoch’s "Lone Gunmen" pilot episode in 2000 and Arnon Milchan's Medusa Touch film in 1978) - and who were involved in the false-flag attacks of 9-11.

This is exactly what the evidence I present in my Solving 9-11 books reveals about Israeli involvement in the false-flag terrorism of 9-11. The fact that the same people are now projecting the ideation that the Boeing 777 has been hijacked (perhaps by computer like in the "Lone Gunmen") and will be used in a terror attack needs to be taken very seriously.

The game is on. We need to be aware of the very real possibility that the plane may resurface, used as a weapon of terror. If so, the attack would probably be designed to be a false-flag provocation that can be used to initiate aggression against a targeted foe – such as the Islamic Republic of Iran. If enough people understand the evil game of deception the Israelis are up to, they won't be able to pull off another major terror spectacle - and get away with it. 

Here is the article by Paul Alster from FoxNews.com
Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air securityBy Paul Alster, March 17, 2014 
HAIFA, Israel – Top Israeli defense officials have hurriedly put in place a confidential list of secret security measures in light of the baffling disappearance of a Malaysia Airlines jumbo jet that experts fear could become a weapon of mass destruction if in the wrong hands.

With no trace of Beijing-bound flight MH370 after nine days, one of several theories that has emerged is that the plane was hijacked to Iran, where it could be turned into a massive and devastating weapon. Two Iranian passengers are known to have been aboard, travelling on false passports. While Israeli officials did not confirm any suspicions regarding Iran, experts said it is not a stretch to point the finger at Israel's Middle East nemesis.

“My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved [in the disappearance of the plane],” Issac Yeffet, formerly a global security expert for Israel’s national airline El Al told today’s Times of Israel. “They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.”

As the search continued to widen fruitlessly, Israeli security officials and aviation authorities, who have long feared a 9/11-style attack, conducted a security assessment and rapidly implemented a series of security measures. The only one reported publicly is that Israeli air traffic controllers will demand that incoming aircraft identify themselves earlier than has so far been the case, sources told FoxNews.com.

IDF officials aim to ensure an unthinkable repetition of the Twin Towers attack doesn’t happen in Tel Aviv, where the skyscraping triple Azrieli Towers rise high above the city. There's good reason to believe the three-tower commercial-residential-office complex is a coveted target of the Islamic Republic.

In a recent video simulation broadcast by Iranian state TV after the initial agreement with the international community on a reduction in Iran’s nuclear capability was signed, the Azrieli Towers were shown being blown up by Iranian missiles.

The Israeli media has speculated that if Iran played a part in the disappearance of the plane, it is all but certain the regime would not have been directly involved. It would likely instead act through a third party, using one of the many international terror organizations Iran sponsors and maintaining plausible deniability. Tehran would not want to jeopardize the easing of international sanctions and other gains made recently at the Geneva negotiations with the US and the P5+1.

The recent interception of a boatload of Iranian M-302 missiles headed for Israel’s enemies in the Gaza Strip or Sinai Peninsula has given rise to further speculation in Israel that Iran might be considering all manner of means to strike back after such an embarrassing and damaging loss.

“This would never have happened on an Israeli plane,” Yeffet said. “An El Al aircraft was hijacked for the first and last time in 1968. Since then, there has not been a single flight where security did not check every single name.”

Yeffet believes that the time consuming and often-criticized profiling of every passenger at Israeli airports would have picked up the Iranians travelling on false papers.

Most flights to and from Israel require check-in three hours before the advertised flight time and passengers are often faced with many questions (some personal) that some people take exception to. The fact remains though that the Israeli method seems to work and has, thus far, proved watertight.

“More security costs more money,” Menachem Yarden, a retired El Al pilot with more than 37 years experience told Fox News.com. “Few companies these days are making money because of increased costs and relatively low ticket prices. Especially in the U.S., spending more money on security and telling people to come 3 hours before the flight – even if their flight time is just one hour – it’s crazy. No-one would fly.”

Asked if air marshals - allegedly placed on every El Al plane - might have made a difference to flight MH370 if, as some believe, it has been hijacked, Yarden said, “As El Al pilots we didn’t know all the security measures [put in place]. Security is a separate matter [to piloting] and the fewer people that know about it, the more secure it is.”

Yarden said it is possible such a huge aircraft could have flown thousands of miles undetected.

“Yes. It is possible to fly as low as the pilot is able,” Yarden confirmed. “When you switch off the transponder no civil controller can see you. In 9/11 the pilots switched off the transponders and no one saw them. It is not like military radar which sends electromagnetic pulses that receives back the echo via antenna.”

“In this extraordinary case any theory might be the right theory,” Yarden concluded. “No one knows what’s happened.”
Sources:

"Ex-El Al expert: Iran likely involved in MH 370" by Debra Kamin, Times of Israel, March 16, 2014
www.timesofisrael.com/ex-el-al-expert-iran-likely-involved-in-mh-370/

"GA Telesis Continues to Provide Best-In-Class Component Support via Disassembly of Boeing 777-200ER, 767-200ER and 757-200ER," GA Telesis press release, July 10, 2013
www.gatelesis.com/ga-telesis-disassembles-boeing-777-200er-767-200er-and-757-200er/

"Is This a Secretly Taken Photo of the Plane Stored in Tel Aviv?" Beforeitsnews.com, March 28, 2014
beforeitsnews.com/alternative/2014/03/is-this-a-secretly-taken-photo-of-the-plane-stored-in-tel-aviv-2927888.html

“Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security” by Paul Alster, FoxNews.com, March 17, 2014
http://www.foxnews.com/world/2014/03/17/missing-jet-iranian-threats-prompt-israel-to-tighten-air-security/

* dipetik dari tenteramaya.blogspot.com

Tertanya-tanya tindakan Israel menutup kedutaannya dan memanggil pulang semua duta-dutanya dari seluruh dunia selepas insiden MH370. Apakah alasan yang mereka berikan? Atau apakah benar mereka takut bayang-bayang mereka sendiri?

Kalau benar MH370 adalah satu konspirasi mereka terhadap umat Islam sekalipun, apa yang mampu kita lakukan? Kalau setakat mengutuk tindakan mereka apalah sangat terjejasnya mereka?

Sebenarnya kekuasaan Allah yang maha hebat yang membuatkan mereka gusar dan bimbang agaknya. Apalah yang ada pada umat Islam sekarang ini? Mungkinkah mereka sedar bahawa kami mempunyai senjata lebih ampuh dari mereka! HANYA DOA DAN KEYAKINAN UTUH KEPADA ALLAH SAHAJA YANG MAMPU MEMBUAT MEREKA MERINTIH!!!  

29 March 2014

TRAGEDI MH370 : Lagi petunjuk terbaru dari DARUL MANZIL

 
Mimpi MH370 – Petunjuk Ke-2: Back to the Past
(Baca Sahaja…. Percaya Jangan… Hanya Mainan Tidur…)
 
Assalamualaikum.. Semalam (malam Jumaat), saya tersedar sekitar jam 3:15 pagi. Mungkin sebab rasa panas kerana penghawa dingin sengaja tidak dipasang. Anak saya seramai 5 orang semuanya diserang demam dan batuk selsema. Atas nasihat doktor petang kelmarin, penghawa dingin jangan dibuka selagi mereka belum sembuh untuk mengelak serangan penyakit berulang dan mudah merebak.
 
Oleh kerana mata tidak pula mahu lelap, saya membuka FB di laptop saya. Macam biasa, selepas viral MIMPI MH370, ada saja ‘friend request’. Saya hanya memerhati post dan komen yang ada. Kira-kira setengah jam selepas itu, saya menutup laptop saya dan mandi. Walaupun kata orang tak elok mandi lewat malam, tapi kerana keadaan badan yang panas berpeluh, maka saya teruskan juga niat tersebut.
 
Selesai mandi dan berpakaian, saya baring di katil. Puas dicuba, saya tetap tidak rasa mengantuk. Tiba-tiba saya rasa berdebar. Saya tertanya-tanya dan cuba mencari punca. Nampaknya masih tiada jawapan yang saya dapat. Debaran semakin kuat…..
 
Maka, saya ambil bauan ros merah dan saya bacakan surah Az-Zumar:23 beberapa kali. Alhamdulillah, saya rasa tenang dan mata mula mengantuk…
 
Saya dikejutkan dengan bunyi beberapa buah kenderaan. Bila saya membuka mata, saya berada di belakang sebuah jip yang terbuka. Ada beberapa lagi kenderaan yang sama di depan dan di belakang saya. Kesemua jip ini menuju ke arah sebuah kapal terbang yang masih belum dimatikan enjinnya. Walaupun saya berada di dalam jip tersebut, pemandu dan penumpang semuanya seakan-akan tidak dapat melihat saya. Mereka semuanya berceloreng warna biru lengkap dengan senjata.
 
Bila dekat dengan kapal terbang tersebut, hati saya melonjak gembira.. “MH370..!!!!!!! Tapi sekarang ni di mana?” Hati saya bertanya sendiri.
 
Setelah diletakkan tangga besi, pintu kapal terbang terbuka. Mula-mula saya lihat hanya seorang yang keluar sambil mengangkat kedua-dua tangan kanannya. Orang yang dimaksudkan tak lain tak bukan adalah Kapt. Zaharie. Perlahan-lahan dia menuruni tangga dan berjumpa dengan orang yang paling dekat dengan tangga tersebut. Saya kira orang itu pegawai atasan kerana melihat banyak lambang di sisi kanan serta kiri bahunya.
 
Setelah bercakap yang saya kira lebih kurang 10 minit (perbualan nampak tegas, Kapten jelas ketakutan di wajahnya). Di mengisyaratkan agar ke semua penumpang turun. Dimulai dengan Co-Pilot, krew dan seluruh penumpang. Kesemua mereka nampak terkejut dan ketakutan.
 
Kesemua mereka saya lihat dipaksa berjalan kaki dengan pengiring bersenjata ke sebuah dewan. Bila dilihat macam hangar tempat simpanan kapal terbang. Apa yang saya hairan, ada lagi 3 buah kapal yang sama jenis, warna dan bertulis MALAYSIA di situ….
 
Mereka kemudiannya dipisahkan antara jantina dan tangan mereka diikat dengan Cable-Tight di belakang. Seluruh tubuh mereka diperiksa dan barang yang ada termasuk duit syiling dirampas. Tiada seorang pun yang berani bersuara.
 
Kemudian, mereka dipisahkan lagi kepada kumpulan yang lebih kecil. Kepala mereka diselubung dengan kain dan dibawa dengan jip secara berperingkat. Kumpulan terakhir yang dibawa adalah kumpulan Kapten Zaharie. Saya turut sama naik di belakang jip untuk mengetahui kemana kumpulan ini di bawa.
 
Mereka dibawa ke sebuah bilik berdinding zink. Di dalamnya tiada sebarang lampu dan suhunya amat membahang. Mereka diberi amaran untuk tidak bercakap sesama sendiri semasa mereka masih di situ. Ada seorang lelaki dalam kumpulan itu cuba minta izin untuk ke tandas, tapi bukan izin yang dapat, di dimarahi dan di acu senapang ke dahinya. Lelaki itu angkat tangan sambil menangis. Mujurlah tiada apa yang berlaku.
 
Dari dalam bilik tersebut, sesekali saya mendengar bunyi kicauan burung-burung. Ada juga kedengaran bunyi helicopter yang terbang rendah di udara. Saya menjenguk ke luar bilik dan lihat banyak sekali burung-burung berwarna putih terbang berkicauan..
 
Selama 2 hari saya berada di situ, saya lihat kumpulan Kapten Zaharie tidak di apa-apakan. Mereka diberi makan pada waktu pagi, tengah hari dan petang. Mereka juga dibekalkan 1 gelen air basuhan. Untuk keluar dari bilik adalah dilarang sama sekali. Kumpulan lain saya tidak tahu dimana mereka berada.
 
Tepat tekaan saya bila saya mengambil keputusan untuk melilau di tempat itu. Ia adalah sebuah pulau kecil yang diubah suai. Di situ adalah tempat pendaratan kapal terbang dan MH370 masih di situ sebagaimana hari ia tiba. Saya ke sana bila melihat ada 2 buah jip terletak berdekatan tayar belakang. Saya masuk melalui ruang tayar tersebut dan nampak beberapa orang lelaki sedang membuat penyambungan litar. Mereka sambungkan dengan 1 kotak berlampu yang juga mempunyai wayar.
 
Saya keluar dari pesawat bila mendengar ketibaan jip dari luar. Dari situ, saya lihat mereka memunggah beberapa kotak kayu masuk ke dalam jip dan beredar.
 
Saya kembali ke kumpulan Kapten Zaharie. Sedih saya tengok suasana mereka. Walaupun tiada seksaan fizikal, saya percaya mental mereka menderita. Mereka nampak lesu dan murung.
 
Sekitar waktu hampir Subuh, kesemua mereka dikumpulkan bersama di dewan (tempat sama di hari pertama). Mereka dipaksa beratur dan masuk dalam bilik sementara (bilik yang hanya ditutup dengan tabir papan plywood). Bila saya intai apa yang berlaku dalam bilik tersebut, rupanya mereka di cucuk dengan sejenis cecair ke lengan mereka. Apa yang saya dengar dari perbualan ‘tukang’ cucuk dengan kawan-kawannya, mereka guna ubat nama TOLUENA… Saya pun tidak tahu apa tujuan mereka.
 
Kesemua penumpang MH370 di kerah untuk naik semula ke kapal terbang mereka. Maka sekali lagi mereka terpaksa berjalan dan menaiki MH370. Sebelumnya, ada suara mengatakan seorang penumpang (katanya duduk di kerusi depan) tidak ada. Pihak baju biru yang memeriksa buat macam tidak dengar aduan mereka.
 
Kapal terbang itu berlepas pergi dan disusuli sebuah pesawat yang lebih kecil mengekori mereka. Selepas itu terjadi peristiwa sebagaimana MIMPI MH370 yang pertama……
 
Saya dibawa semula ke tempat awal. Di sini, saya termasuk sebuah bilik yang dalamnya ada banyak komputer dan radio. Ada sebuah peta dunia yang besar di dinding. Tertarik pula untuk saya amati lebih dekat pada peta tersebut. Terkejut saya bila ada tanda ‘X’ berwarna merah di beberapa negara yang saya kenal…
 
Saya tersedar..
Memang tak pernah saya rasa begitu takut dalam hidup…. Tapi misteri sepenuhnya belum terjawab.. Adakah saya masih diberi peluang oleh-Nya..? Wallahu’alam..
 
---------------------
PERINGATAN…!!
Ini hanya MIMPI… Benar atau Tidak, jawapannya bukan pada saya. Pandanglah dengan mata hati sahabatku… Sekian..
 
 
Wallahualam... sejauh mana kebenarannya kita serahkan hanya kepada ALLAH. Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Sama-sama kita mendoakan yang terbaik buat MH370...  
 
Sekadar makluman... semenjak admin menyiarkan beberapa coretan berkaitan MH370, buat julung kalinya kami menerima kunjungan pembaca dari Israel. Apapun tahniah kepada mereka kerana sudi mengambil tahu perkembangan berkaitan MH370...