Klik...Sokongan Anda Amat diperlukan

klik untuk bersama kami

Search This Blog

KLIK follow untuk Sahabat Setia

Klik untuk kembali ke Halaman Utama

23 April 2014

PEMBOHONGAN mengenai Muzium Melaka












dipetik dari :  http://mymediahubonline.blogspot.com/2014/04/10-kisah-seram-misteri-dari-muzium.html

Pelik rasanya bagaimana cerita sebegini boleh tersebar. Jelas semua cerita yang disampaikan adalah tidak benar dan berunsur penipuan. Untuk apa...? entahlah, bukan kepuasan pada mereka sekiranya dapat menipu orang. Menurut blog ini juga cerita diperolehi dari 'The Flash'. Apakah The Flash itu benar-benar wujud pun kita tak dapat pastikan sebab tidak disertakan link.
 
Antara pembohongan yang dicatatkan adalah :
 
  1. Patung Panglima Awang tidak terletak di bangunan Muzium berbentuk kapal. Malah kalau beliau arif mengenai muzium Melaka sudah pasti beliau tahu apakah bangunan yang berbentuk kapal tersebut. 
  2. Tiada patung Ferdinand Magellan terdapat di bangunan berbentuk kapal tersebut.
  3. Blueprint untuk minta dana? agak pelik dan asing bagi muzium Melaka. Malahan Melaka tidak mempunyai MB (Menteri Besar)
  4. Setiap pengawal tidak mempunyai kunci untuk masuk dalam mana-mana bangunan muzium. Tugasan mereka hanyalah di perkarangan dan bukannya dalam muzium.
  5. Muzium Melaka tidak terlibat dengan Pameran Keranda anjuran Jabatan Muzium dan Antikuiti.  
 
Memang tidak dinafikan terdapat cerita-cerita misteri mengenai muzium namun semua cerita rekaan seperti yang dinyatakan dalam http://mymediahubonline.blogspot.com/2014/04/10-kisah-seram-misteri-dari-muzium.html adalah tidak benar   

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...